Дидактичні картки для 7 класу
12.03.2020, 17.03.2020 та 20.03.2020
Теми: Вроджена і набута поведінка. Cпособи орієнтування. Форми поведінки тварин.Підручник: Остапченко Л.І., Балан П. Г. Параграф 42-45
Засвоїти: дослідницьку, харчову, захисну, гігієнічну, репродуктивну поведінку.
Перегляньте відеоматеріали за посиланням Форми поведінки тварин

Завдання: скласти розгорнутий план, розпізнавати дослідницьку, харчову, захисну та гігієнічну форми поведінки тварин.
31.03.2020р.
Тема: Форми поведінки тварин. Репродуктивна поведінка.
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 46
Вказівка: Переглянути відеоматеріал за посиланням Поведінка тварин
Виконати практичну роботу у зошитах.
02.04.2020р.
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 47-48.
Вказівка: Засвоїти терміни: "Інстинкт", "Поведінка тварин".
Запитання: (письмово в робочих зошитах)
1.Яку поведінку називають тереторіальною?
2. Які риси притаманні соціальним тваринам?
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 42.
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 49 ст.210-212.
Вказівка: Засвоїти терміни "Комунікація", "Стимул"
Запитання:
1. Що таке комунікація між тваринами?
2. Яка роль стимулу у комунікації?
Творче завдання: Користуючись власним досвідом та інформацією з різних джерел поділіться прикладами різних видів комунікації у тварин. (письмово)
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 49.
02.04.2020р.
Тема: Територіальна та соціальна поведінка у тварин.
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 47-48.
Вказівка: Засвоїти терміни: "Інстинкт", "Поведінка тварин".
Запитання: (письмово в робочих зошитах)
1.Яку поведінку називають тереторіальною?
2. Які риси притаманні соціальним тваринам?
07.04.2020р.
Тема: Визначення форм поведінки або типів угруповань тварин за відеоматеріалами чи описом.
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. с. 209
Практична робота №7 (письмово)
Мета: Навчитися визначити форми поведінки тварин, аналізуючи опис або відеоматеріали.
Хід роботи:
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. с. 209
Практична робота №7 (письмово)
Мета: Навчитися визначити форми поведінки тварин, аналізуючи опис або відеоматеріали.
Хід роботи:
1. Ознайомтеся з різними формами поведінки тварин за описом або відеофрагментами.
2. Впишіть у таблицю назву форми поведінки, яка відповідає опису (і відповідному відеофрагменту).
№ опису (або відповідного відеофрагменту) | Опис поведінки (короткий зміст відеофрагменту) | Форма поведінки |
1 | Собака гавкає на людей або тварин, які проходять повз двір, у якому він живе | |
2 | Бджоли протягом літа збирають нектар і перетворюють його на мед, який накопичують у стільниках | |
3 | Шпак приносить до свого гнізда комах і годує ними своїх пташенят | |
4 | Півень настовбурчує свій хвіст і походжає перед курками |
3. Використовуючи матеріали підручника та інших джерел поясніть, які ознаки дозволяють впізнати різні форми поведінки тварин. Відповідні ознаки впишіть у таблицю.
Форма поведінки тварин | Характерні ознаки форми поведінки |
Харчова поведінка | |
Шлюбна поведінка | |
Територіальна поведінка | |
Батьківська поведінка |
4. За результатами практичної роботи сформулюйте висновок, у якому поясніть, яке пристосувальне значення має поведінка тварин.
09.04.2020р.
Тема: Типи угруповань за К.Лоренцом.
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 42.
Вказівка: Переглянути відеоматеріал за посиланням Типи угрупувань тварин
Записати основні терміни і засвоїти їх.
14.04.2020р.
Тема: Ієрархія в групі. Комунікація тварин.
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 49 ст.210-212.
Вказівка: Засвоїти терміни "Комунікація", "Стимул"
Запитання:
1. Що таке комунікація між тваринами?
2. Яка роль стимулу у комунікації?
Творче завдання: Користуючись власним досвідом та інформацією з різних джерел поділіться прикладами різних видів комунікації у тварин. (письмово)
16.04.2020р.
Тема: Використання тваринами знарядь праці.
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 49.
Вказівка: Переглянути відеоматеріал за посиланням
Використання тваринами знарядь праці
Описати побачені фрагменти.
21.04.2020р.
Тема: Елементарна розумова діяльність. Еволюція поведінки тварин.
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 50
Запитання: (письмово)
1. Наведіть приклади вродженої поведінки тварин
2. Що таке елементарна розумова діяльність? За допомогою яких дослідів її вивчають?
23.04.2020р.
Виконати письмово. Результати тесту відправити через Viber. Термін виконання до 25.04.2020р. Оцінки за тест будуть виставленні у журнал !!!
28.04.2020р.
Тема: Поняття про екосистему та чинники середовища
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 51
Вказівка: Оперувати терміном екосистема.
Запитання: (письмово)
1. Що досліджує екологія
2. Що таке популяція?
3. Які ви знаєте економічні чинники?
Творче завдання: Виберіть один з найпоширеніших видів тварин вашої місцевості та назвіть риси пристосованості до умов життя.
30.04.2020р.
Тема: Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі.
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 52
Вказівка: оперувати термінами: екологічна ніша, трофічні зв'язки, трофічна сітка, ланцюги живлення.
Завдання: (письмово)
1. Проаналізуйте мал. 315, ст 230 та запропонуйте свої варіанти ланцюгів живлення
2. За рахунок чого формується трофічна сітка.
05.05.2020р.
Тема: Проект. Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні.
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 53
Завдання: (письмово)
1. Навести приклади пристосування тварин до впливу різних чинників середовища (температура, освітленість, волога)
2. наведіть приклади взаємодії організмів між собою і середовищем?
07.05.2020р.
Тема: Співіснування організмів в угрупованнях.
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 53. ст. 233-234
Вказівка:
Оперувати термінами: екосистема, розлиноїдні тварини, хижі тварини, паразити
Запитання:
1. Які форми взаємозв'язків між тваринами склалися у природі?
2. Які взаємозв'язки між тваринами мають назву "коменсалізм"?
12.05.2020р.
Тема: Вплив людини та її діяльність на екосистеми.
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 53. ст. 234-236
Запитання:
1. Як господарська діяльність людини впливає на тваринний світ?
2. Яке завдання має вирішувати екологічна етика?
14.05.2020р.
Тема: Природоохоронні території. Червона книга України
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 54
Вказівка:
Оперувати термінами: охорона природи, Червона книга україни
Завдання:
1. Виписати в зошит (ст. 240-242) характеристику:
а) заповідників
б) заказників
в) національних парків
2. Чим статус біосферних заповідників відрізняється від статусу природних?
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 5
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Повторення
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г.
19.05.2020р.
Тема: Захист міні проектів. Природоохоронні території України. Віртуальна екскурсія.
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 5
Завдання:
1. За допомогою інтернет- ресурсів, довідкової літератури з'ясуйте природоохоронні території у Львівській області.
2. Здійсніть віртуальну подорож
3. Дайте характеристику одній із природоохоронних територій:
а) назва
б) розташування
в) унікальність
г) рослинний і тваринний світ
3. Запропонуйте механізми їх розвитку
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Повторення
Вказівка:
2. Здійсніть віртуальну подорож
3. Дайте характеристику одній із природоохоронних територій:
а) назва
б) розташування
в) унікальність
г) рослинний і тваринний світ
3. Запропонуйте механізми їх розвитку
21.05.2020р.
Тема: Узагальнення матеріалу.
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Повторення
Вказівка:
Пройти тестовий самоконтроль знань ст. 244 (письмово)
26.05.2020р.
Тема: Узагальнення. Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, тварин, бактерій, грибів - свідчення єдності живої природи.
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Повторення
28.05.2020р.
Тема: Узагальнюючо - підсумковий урок. Тварини
Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г.
Немає коментарів:
Дописати коментар