7 клас Біологія

Дидактичні картки для 7 класу  



12.03.2020, 17.03.2020 та 20.03.2020

ТемиВроджена  і набута поведінка. Cпособи орієнтування. Форми поведінки тварин.

Підручник: Остапченко Л.І., Балан П. Г. Параграф 42-45

Засвоїти: дослідницьку, харчову, захисну, гігієнічну, репродуктивну поведінку.

Перегляньте відеоматеріали за посиланням Форми поведінки тварин






Завдання: скласти розгорнутий план, розпізнавати дослідницьку, харчову, захисну та гігієнічну форми поведінки тварин.



                                                                 31.03.2020р.
Тема: Форми поведінки тварин. Репродуктивна поведінка.

Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 46

Вказівка: Переглянути відеоматеріал за посиланням Поведінка тварин

Виконати практичну роботу у зошитах.


                                                                         
                                                                        02.04.2020р.
Тема: Територіальна та соціальна поведінка у тварин.

Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 47-48.

Вказівка: Засвоїти терміни: "Інстинкт", "Поведінка тварин".

Запитання: (письмово в робочих зошитах)
1.Яку поведінку називають тереторіальною?
2. Які риси притаманні соціальним тваринам?


                                                                            07.04.2020р.
Тема: Визначення форм поведінки або типів угруповань тварин за відеоматеріалами чи описом.

Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г.  с. 209


Практична робота №7 (письмово)
Мета: Навчитися визначити форми поведінки тварин, аналізуючи опис або відеоматеріали.
Хід роботи:

1. Ознайомтеся з різними формами поведінки тварин за описом або відеофрагментами.
2. Впишіть у таблицю назву форми поведінки, яка відповідає опису (і відповідному відеофрагменту).

№ опису (або відповідного відеофрагменту)
Опис поведінки (короткий зміст відеофрагменту)
Форма поведінки 
1
Собака гавкає на людей або тварин, які проходять повз двір, у якому він живе

2
Бджоли протягом літа збирають нектар і перетворюють його на мед, який накопичують у стільниках

3
Шпак приносить до свого гнізда комах і годує ними своїх пташенят

4
Півень настовбурчує свій хвіст і походжає перед курками

3. Використовуючи матеріали підручника та інших джерел поясніть, які ознаки дозволяють впізнати різні форми поведінки тварин. Відповідні ознаки впишіть у таблицю.

Форма поведінки тварин
Характерні ознаки форми поведінки
Харчова поведінка

Шлюбна поведінка

Територіальна поведінка

Батьківська поведінка


4. За результатами практичної роботи сформулюйте висновок, у якому поясніть, яке пристосувальне значення має поведінка тварин.




                                                                  09.04.2020р.
Тема: Типи угруповань за К.Лоренцом.

Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 42.

Вказівка: Переглянути відеоматеріал за посиланням Типи угрупувань тварин

Записати основні терміни і засвоїти їх.


                                                                 14.04.2020р.
Тема: Ієрархія в групі. Комунікація тварин.

Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 49 ст.210-212.

Вказівка: Засвоїти терміни "Комунікація", "Стимул"
Запитання:
1. Що таке комунікація між тваринами?
2. Яка роль стимулу у комунікації?
Творче завдання: Користуючись власним досвідом та інформацією з різних джерел поділіться прикладами різних видів комунікації у тварин. (письмово)


                                                            16.04.2020р.
Тема: Використання тваринами знарядь праці.

Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 49.

Вказівка: Переглянути відеоматеріал за посиланням

 Використання тваринами знарядь праці

Описати побачені фрагменти.

                                                                     21.04.2020р.
Тема: Елементарна розумова діяльність. Еволюція поведінки тварин.

Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 50

Запитання: (письмово)
1. Наведіть приклади вродженої поведінки тварин
2. Що таке елементарна розумова діяльність? За допомогою яких дослідів її вивчають?


                                                                    23.04.2020р.
Тема: Тестовий самоконтроль знань "Поведінка тварин" 

Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г.  ст.221



Виконати письмово. Результати тесту відправити через Viber. Термін виконання до 25.04.2020р. Оцінки за тест будуть виставленні у журнал !!!


                                                                       28.04.2020р.
Тема: Поняття про екосистему та чинники середовища

Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 51

Вказівка: Оперувати терміном екосистема.

Запитання: (письмово)
1. Що досліджує екологія
2. Що таке популяція?
3. Які ви знаєте економічні чинники?

Творче завдання: Виберіть один з найпоширеніших видів тварин вашої місцевості та назвіть риси пристосованості до умов життя.


                                                                     30.04.2020р.
Тема: Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі.

Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 52

Вказівка: оперувати термінами: екологічна ніша, трофічні зв'язки, трофічна сітка, ланцюги живлення.

Завдання: (письмово)
1. Проаналізуйте мал. 315, ст 230 та запропонуйте свої варіанти ланцюгів живлення
2. За рахунок чого формується трофічна сітка.



                                                                  05.05.2020р.
Тема: Проект. Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні.

Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 53

Завдання: (письмово)
1. Навести приклади пристосування тварин до впливу різних чинників середовища (температура, освітленість, волога)
2. наведіть приклади взаємодії організмів між собою і середовищем?



                                                                       07.05.2020р.
Тема: Співіснування організмів в угрупованнях.

Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 53. ст. 233-234

Вказівка:
Оперувати термінами: екосистема, розлиноїдні тварини, хижі тварини, паразити

Запитання:
1. Які форми взаємозв'язків між тваринами склалися у природі?
2. Які взаємозв'язки між тваринами мають назву "коменсалізм"?



                                                                       12.05.2020р.
Тема: Вплив людини та її діяльність на екосистеми.

Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 53. ст. 234-236

Запитання:
1. Як господарська діяльність людини впливає на тваринний світ?
2. Яке завдання має вирішувати екологічна етика?


                                                                       14.05.2020р.
Тема: Природоохоронні території. Червона книга України

Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 54

Вказівка:
Оперувати термінами: охорона природи, Червона книга україни

Завдання:
1. Виписати в зошит (ст. 240-242) характеристику:
а) заповідників
б) заказників
в) національних парків
2. Чим статус біосферних заповідників відрізняється від статусу природних?



                                                                      19.05.2020р.
Тема: Захист міні проектів. Природоохоронні території України. Віртуальна екскурсія.

Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Параграф 5

Завдання:
1. За допомогою інтернет- ресурсів, довідкової літератури з'ясуйте природоохоронні території у Львівській області.
2. Здійсніть віртуальну подорож
3. Дайте характеристику одній із природоохоронних територій:
а) назва
б) розташування
в) унікальність
г) рослинний і тваринний світ
3. Запропонуйте механізми їх розвитку


                                                                      21.05.2020р.
Тема: Узагальнення матеріалу.

Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Повторення

Вказівка:
Пройти тестовий самоконтроль знань ст. 244 (письмово)



                                                                26.05.2020р.
Тема: Узагальнення. Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, тварин, бактерій, грибів - свідчення єдності живої природи.

Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. Повторення


                                                                 28.05.2020р.
Тема: Узагальнюючо - підсумковий урок. Тварини

Підручник: Остапченко Л. І., Балан П. Г. 


Немає коментарів:

Дописати коментар

ПЕДАГОГІЧНА ІДЕЯ. Критичне мислення на уроках природничого циклу-освітній тренд сьогодення.

  "Мистецтво навчання є мистецтво пробуджувати в юних душах допитливість, а потім задовольняти її." (А. ФРАНС) Час в який ми живе...