6 клас Біологія

                   

Дидактичні картки для 6 класу



     12.03.2020, 17.03.2020 та 19.03.2020


Тема: Різноманітність рослин. Папороті. Хвощі. Плауни. Голонасінні рослини.

Підручник: Костіков І. Ю., Волгін С. О. Параграф 40-42

Порівнювати за вказаними ознаками: мохи, хвощі, папороті, плауни.
Оцінювати: значення голонасінних рослин.
Папороті. Хвощі. Плауни. 

Переглянути відео за посиланням: Хвощі, плауни та папороті

Завдання: заповнити таблицю ст.185.

Вивчаємо основні терміни, оцінюємо значення цих рослин.


                                                                    31.03.2020р.

Тема: Покритонасінні. Дводольні та однодольні рослини.

Підручник: Костіков І. Ю., Волгін С. О. Параграф 43


Вказівка: Переглянути відеоматеріал за посиланням: Покритонасінні рослини

Ознайомитись із різноманітними квітковими рослинами.



Завдання: (письмово в робочому зошиті)
1. Які основні ознаки покритонасінних;
2. Порівняти ознаки дводольних та однодольних рослин. заповнити таблицю ст. 193 ( у підручнику)

                                                                    02.04.2020р.
Тема: Екологічні групи і життєві форми рослин.

Підручник: Костіков І. Ю., Волгін С. О. Параграф 45

Завдання: Прочитати параграф, ознайомитись з основними екологічними групами рослин, вміти відповідати на запитання.


                                                                     07.04.2020р.
Тема: Рослинні угруповання. Ліси, луки, степи.

Підручник: Костіков І. Ю., Волгін С. О. Параграф 46, с.203-206

Вказівка: Переглянути відеоурок за посиланням: Життєві форми рослин


Завдання: Прочитати параграф, ознайомитись з рослинними угруповуваннями, вміти відповідати на запитання.

                                                             10.04.2020р.
Тема: Рослинні угруповання. Болото, угруповання пустель.

Підручник: Костіков І. Ю., Волгін С. О. Параграф 46.

Вказівка: Переглянути відеоматеріали Життя болота.


Запитання:
1. Ознайомитись з рослинами боліт:
- мох сфагнум,
- багно,
- пухівка,
- росичка,
- журавлина
2. Що характерно для рослинних угруповань пустель?


                                                                      14.04.2020р.
Тема: Практична робота №3.
 Порівняння мохів, папоротей та покритонасінних рослин.

Мета: Провести аналіз будови тіла моху, папороті та квіткової рослини; Встановіть подібність та відмінність.
Хід роботи:
1. Визначити які частини тіла мають мохи (ст. 174), папороті (ст. 182), квіткові рослини (ст.195). Записати письмово
2. Визначити які органи розмноження вони мають (спорангії, або квітки)
3. Заповнити у зошиті підсумкову таблицю ст.210, поставивши значок "+", або "-"
4. Замалюйте мохоподібну, папоротеподібну та квіткову рослину. підпишіть основні органи.
5. Зробіть висновок до роботи.



                                                                  17.04.2020р.
Тема: Значення рослин для існування життя на землі. Значення рослин для людини.

Підручник: Костіков І. Ю., Волгін С. О.

Міні-проект (письмово):
1. За допомогою довідників та інтернет-ресурсів зясувати значення рослин для людини.
2. Рослинияких екологічних груп призначенні для озеленення присадибних ділянок. Перелічіть ці рослини, замалюйте 2-3 у робочих зошитах.
3. Назвіть рідкісні рослини своєї місцевості, занесені до Червоної книги України.



                                                             21.04.2020р.
Тема: Гриби. Особливості живлення життєдіяльності та будови грибів.

Підручник: Костіков І. Ю., Волгін С. О. Параграф 47.

Вказівка: Переглянути відеоматеріали за посиланням Гриби

Засвоїти терміни: грибниця, сапротрофи, симбіонти.

Запитання: (письмово)
1. Чим гриби відрізняються від тварин та рослин за способом живлення?
2. Перемалюйте таблицю в зошит на ст.218 підручника та доповніть її способами живлення.


                                                                       24.04.2020р.
Тема: Особливості будови грибів, розмноження і поширення.

Підручник: Костіков І. Ю., Волгін С. О. Параграф 48.

Вказівка: Засвоїти терміни, виписати їх у зошит та пояснити : гіфи, міцелій, хітин, глікоген, плодове тіло.

Завдання: Замалювати будову клітини шапинкового гриба, мал.210 ст. 219 підручника та підписати складові.


                                                                    28.04.2020р.
Тема: Групи грибів: мікоризні шапинкові гриби

Підручник: Костіков І. Ю., Волгін С. О. Параграф 49.

Вказівка: Засвоїти терміни, записати у зошит та пояснити:
Мікориза, трутовики, дереворуйнуючі гриби, сапротрофні гриби.

Запитання:
1. Як взаємодіють дерева та мікоризні гриби?
2. Корисні чи шкідливі трутовики?


                                                             30.04.2020р.
Практична робота №5
Розпізнавання їстівних і отруйних грибів своєї місцевості
Мета: назвати найпоширеніші гриби своєї місцевості, розпізнавати їстівні та отруйні гриби

Підручник: Костіков І. Ю., Волгін С. О. Параграф 50

Хід роботи:
1. Записати і замалювати найбільш відомі їстівні гриби
2. Заповнити табл. 218, ст. 227. Первинні та вторинні грибні отруєння.
3. Записати у робочому зошиті смертельно отруйні гриби мал. 219, ст. 228. Замалювати їх.
4. Записати основні правила збирання і вживання їстівних грибів.
5. Зробити висновок.


                                                                05.05.2020р.
Тема: Сапротрофні цвілеві гриби.

Підручник: Костіков І. Ю., Волгін С. О. Параграф 52, ст. 236-239

Вказівка: Засвоїти терміни: брунькування, мікози, конідії, антибіотики

Запитання:
1. Чому продукти, на яких з'явилася пліснява потрібно викидати?
2. Які мікроскопічні гриби викликають захворювання тварин та людини?


                                                                   07.05.2020р.
Тема: Дріжджі.

Підручник: Костіков І. Ю., Волгін С. О. Параграф 52, ст. 234-235

Вказівка: Замалювати дріжджі (мал. 238, ст. 235) і підписати складові

Запитання:
1. Які особливості живлення та отримання характерні для дріжджів?
2. Як людина використовує дріжджі?

                                                          12.05.2020р.

Тема: Паразатичні гриби.

Підручник: Костіков І. Ю., Волгін С. О. Параграф 53


Запитання:
1. Які гриби - паразити рослин становлять пряму загрозу здоров'ю людини? Чому?
2. Назвіть заходи профілактики.

                                                                 14.05.2020р.
Тема: Значення грибів у природі та в житті людини

Підручник: Костіков І. Ю., Волгін С. О.


Вказівка: Пройти тестовий контроль (письмово)

Тестові завдання з однією правильною відповіддю
1.Яка життєва форма у картоплі?
 а) трава;
 б) кущ; 
 в) напівкущ;
 г) дерево.
2.Який тип суцвіття характерний для соняшника?
А) китиця;
 б) кошик; 
в) головка;
 г) колос.
3.Який тип плода властивий  персику?
А) ягода;
б) яблуко; 
в) кістянка;
 г) сім'янка.
4. На пластинках і трубочках, розташованих під шапинкою гриба, утворюються (-ється):
а) спори;                                                            
б) ризоїди;
в) насіння;                                                          
г) гіфи.
5.     Причиною почорніння плодів помідорів є паразитичний:
 а) гриб;
 б) лишайник;
 в) рослина;
 г)тварина.
6. Встановіть відповідності між рослинами та типами їхніх плодів:
               
1) рис;
а) біб;
2) горох;
б) кістянка;
3) персик;
в) зернівка;
4)малина;
г) коробочка;
5) мак;
д)ягода.

7.Встановіть відповідність:
А)Соковиті плоди

1) Кістянка
2) Крилатка
3) Ягода
Б) Сухі плоди

4) Горіх
5) Коробочка
6) зернівка




 Доповніть незакінчене речення
  8.  Мак і дурман утворюють плоди одного типу, які називають ..................  .
                                                                
  9.Живі організми, які утворюють плісняву (цвіль), належать до царства………
 10. За кількістю насіння плоди поділяють на................................. і ......................
       11. Вкажіть на малюнку основні частини квітки :
1

2

3

4

5

6








                                                                   19.05.2020р.


Тема: Лишайники

Підручник: Костіков І. Ю., Волгін С. О. Параграф 54


Запитання:
1. Чому відносини між грибом і водоростю в лишайнику називають взаємовигідним симбіозом?
2. Хто визначає зовнішній вигляд лишайника- гриб, водорость чи обидва?



                                                                        21.05.2020р.
Тема: Підсумковий урок по темі гриби

Підручник: Костіков І. Ю., Волгін С. О. ст. 249-250


Вказівка: Переглянути матеріали: підіб'ємо підсумки.

Запитання:
1. Запамятати, які гриби є :
а) сапротрофи
б) симбіотрофи
в) паразити
2. З'ясувати, що по відношенню до людини гриби можуть бути:
- корисні
- небезпечні
- шкідливі

   26.05.2020р.
Тема: Узагальнення. Будова та життедіяльність організмів.

Підручник: Костіков І. Ю., Волгін С. О. Повторення


Запитання:
1. Класифікувати організми за певними ознаками і об'єднати їх у групи
2. Порівнювати будову і процеси життєдіяльності основних груп організмів

                                                                                                            28.05.2020р.
Тема: Узагальнення курсу. 

НОВИЙ COVID-19. Як убезпечити себе? 

Від COVID-19 поки що не існує ані вакцини, ані ліків, тому потрібно дотримуватися певних правил, щоб уникнути зараження:
Залишайтеся вдома. Найефективніший спосіб захистити себе,  своїх близьких і людей із групи ризику – звести  до мінімуму всі контакти.
Часто мийте руки з милом і водою (не менше 20 секунд) і користуйтеся спиртовмісними засобами для дезінфекції рук.  Як вірус і миття рук між собою пов’язані? Справа в тому, що вірус  не «літає» в повітрі навколо нас. Заразитися можна в разі прямого контакту з хворою людиною, коли вона кашляє або чхає і краплинки слизу, що містять вірус, потрапляють прямо на слизові оболонки здорової людини. Або якщо ці краплинки потрапляють на поверхні, яких здорова людина торкається руками, а потім торкається свого обличчя – очей, носа, рота. Мило розчиняє ліпідну (жирову) мембрану, й вірус руйнується, як картковий будинок, і «гине», тобто стає неактивним. Мило перешкоджає взаємодії між вірусом і поверхнею шкіри, й вірус відшаровується. Іншими словами, мило руйнує структуру вірусу, розчиняючи його «жирну» зовнішню стінку. Саме тому слід часто мити руки! Ще раз нагадуємо, що миття має тривати не менше 20 секунд. Це час, за який мило з водою можуть інактивувати вірус.
Якщо немає можливості помити руки з милом –  скористайтеся антисептиком, вміст спирту в якому щонайменше 60%.
Повноцінно харчуйтеся, висипайтеся і намагайтеся не перевтомлюватися.

Дезінфікуйте спиртовмісним розчином усі поверхні та предмети,  яких часто торкаєтеся. Наприклад, кухонні й робочі столи,  мобільний або стаціонарний телефон, пульт телевізора,  клавіатуру й екран комп'ютера, планшет.



Немає коментарів:

Дописати коментар

ПЕДАГОГІЧНА ІДЕЯ. Критичне мислення на уроках природничого циклу-освітній тренд сьогодення.

  "Мистецтво навчання є мистецтво пробуджувати в юних душах допитливість, а потім задовольняти її." (А. ФРАНС) Час в який ми живе...