5 клас Природознавство

Дидактичні картки для 5 класу


  13.03.2020р.

Тема: Різноманітність організмів. Рослини, Тварини.
Підручник: Коршевнюк Т. В., Баштовий В. І. Параграф 34-35. 

Вказівка: Переглянути відео: за посиланням Різноманітність організмів

Розпізнавати: найпростіші рослини і тварини своєї місцевості; отруйні рослини, гриби.

Запитання: (письмово у робочому зошиті)
1. Чим тварини відрізняються від рослин? Що між ними спільного?


                                                                      16.03.2020р.
Тема: Різноманітність організмів : Гриби.

Підручник: Коршевнюк Т. В., Баштовий В. І. Параграф 36. 

Завдання: Прочитати параграф. Дати відповідь на запитання, скласти схему "Різноманітність грибів".



                                                                     19.03.2020р.
Тема: Бактерії.

Підручник: Коршевнюк Т. В., Баштовий В. І. Параграф 37. 

Вказівка: Переглянути відео: Бактерії 

Завдання: З інтернет ресурсів дізнайся більше про значення бактерій та склади таблицю "Роль бактерій у житті людини".

   30.03.2020р.
Тема: Середовище життя. Чинники неживої природи: світло, повітря.

Підручник: Коршевнюк Т. В., Баштовий В. І. Параграф 38. 

Вказівка: Переглянути відео:  Нежива природа

Запитання: (письмово у робочому зошиті)
1. Що називають чинниками середовища?
2. Назви чинники неживої природи
3. Які умови життя на планеті Земля?


                                                             02.04.2020р.
Тема: Періодичні зміни умов середовища. Вода і тепло у житті організмів.
Підручник: Коршевнюк Т. В., Баштовий В. І. Параграф 39. 

Вказівка: Опрацювати параграф. Замалювати схематичні малюнки на ст. 142. Виконувати завдання поставленні в підручнику


                                                              06.04.2020р.
Тема: Різноманітність середовищ життя. Наземно - повітряне середовище і його мешканці.

Підручник: Коршевнюк Т. В., Баштовий В. І. Параграф 40. 

Вказівка: Переглянути відеоурок за посиланням Відеоурок-природознавство

 Записати умови наземно - повітряного середовища.

Завдання:
1. Використовуючи мал. 145-147 с. 148-149, скласти план- розповідь про різноманітність мешканців наземно- повітряного середовища.
2. Попрацюйте з сторінкою природодослідника (с. 150-151)


                                                                09.04.2020р.
Тема: Водне середовище життя.

Підручник: Коршевнюк Т. В., Баштовий В. І. Параграф 41. 

Запитання: (письмово в робочому зошиті)
1. Які тварини мешкають у водному середовищі.
2. Назви рослини водного середовища.

Для допитливих: Користуючись Інтернет - ресурсами підготуй повідомлення про будь-якого мешканці водного середовища за планом:
1. Назва тварини
2. Де мешкає
3. Особливості будови тіла
4. Пристосування до руху
5. Пристосування для добування їжі.


                                                                             
                                                                              13.04.2020р.
Тема: Грунтове середовище життя.

Підручник: Коршевнюк Т. В., Баштовий В. І. Параграф 42.


Вказівка: Переглянути відеоматеріали, Грунтове середовище

замалювати схему ст. 158, мал 155 "мешканці грунтового середовища". 

Запитання: 
1. Чому грунтове середовище нерівномірно заселене живими організмами?
2. Склади запитання про грунтове середовище використовуючи слова : "Як", "Де", "Чому", "Яке значення"? (письмово)



                                                                     16.04.2020р.
Тема: Вплив на організм чинників живої природи. Взаємозв'язки між організмами.

Підручник: Коршевнюк Т. В., Баштовий В. І. Параграф 43, ст 162-164.

Запитання:
1. Що називають чинниками живої природи? Наведи приклади.
2. Розкажіть про зв'язки між організмами, які зображено на мал. 158


                                                                     23.04.2020р.
Тема: Співіснування організмів

Підручник: Коршевнюк Т. В., Баштовий В. І. Параграф 43, ст.164-166. 

Завдання:
1. Як рослини пристосувалися до спільного проживання в лісі?
2. Наведи якомога більше прикладів зв"язків між організмами на основі живлення, скориставшись переліком: метелик, ластівка, конюшина, яструб, сова, трава, лисиця, соловей, жук, заєць, гусінь. Замалювати 2-3 схеми.



                                                             27.04.2020р.
Тема: Екосистеми.

Підручник: Коршевнюк Т. В., Баштовий В. І. Параграф 44

Вказівка: Замалювати склад екосистеми в робочому зошиті (мал.164, ст.169)


Запитання: (виконати письмово)
1. Наведіть приклади природних екосистем. Яке вони мають значення в природі та житті людини?
2. Наведи приклади штучних екосистем. Для чого їх створює людина?



                                                               30.04.2020р.
Тема: Рослинний та тваринний світ своєї місцевості.

Підручник: Коршевнюк Т. В., Баштовий В. І. ст. 172

Вказівка: Прочитати завдання на ст. 172 (сторінка природодослідника) та виконати наступне:

1. Обрати будь яку екосистему поблизу власного будинку
2. Скласти характеристику екосистеми за планом:
а) назва екосистеми
б) природна чи штучна екосистема
в) рослини і тварини, які існують в екосистемі
г) у яких умовах живуть організми екосистеми
д) які зв'язки між організмами екосистеми вдалося виявити
е) чи зазнає екосистема впливу людини
3. Підготуй розповідь про одну екосистему (ліс, сад, поле, квітник).



                                                        04.05.2020р.
Тема: Людина - частина природи. Зв'язок людини з природою.

Підручник: Коршевнюк Т. В., Баштовий В. І. Параграф 45

Вказівка: Навести приклади впливу людини на природу: проаналізувати позитивні і негативні наслідки.
Запитання:
1. Як на людину впливає жива і нежива природа?
2. Поясни, як ти розумієш вислів "людина- частина природи"




                                                           07.05.2020р.
Тема: Екологічні проблеми та їх розв'язання.

Підручник: Коршевнюк Т. В., Баштовий В. І. Параграф 46

Вказівка: Виконати перевірочну роботу. Тести:

Самостійна робота
учня (учениці )5 класу
на тему :"Чинники середовища"

1.Назвіть основні середовища існування _______________________________________________________________

2.Які чинники неживої природи ви знаєте ?_____________________________________________________________

3.Назвіть характерну ознаку наземно  - повітряного серидовища.__________________________________________

4.Яких мешканців наземно  - повітряного середовища ви знаєте ?__________________________________________

5. Які водні середовища ви знаєте ?___________________________________________________________________

6.Назвіть мешканців водного середовища _____________________________________________________________

7.Дайте характеристику грунтовому середовищу?_______________________________________________________

8.Яких мешканців грунтового середовища ви знаєте?____________________________________________________

9.Вкажіть рядок в якому неправильно вказано чинники неживої природи
а)вода ,тепла ,повітря ,світло
б)дерева ,тварини ,бактерії

10.Вкажіть рядок в якому правильно вказані чинники середовища
а)земляне,солоне,темне
б)наземно -  повітряне ,водне, грунтове

в)рослинне,тваринне, бактерії




                                                                    14.05.2020р.
Тема: Практичне заняття. Дослідження екологічних проблем своєї місцевості.


Підручник: Коршевнюк Т. В., Баштовий В. І. Параграф 46, ст. 180

Завдання:
1. Аналізувати позитивні і негативні наслідки взаємодії людини та довкілля.
2. Розуміти екологічні проблеми своєї місцевості.
3. Дотримуватись екологічних норм поведінки у природі.



                                                                  18.05.2020р.
Тема: Навчальний проект "Смітити не можна - переробляти".

Підручник: Коршевнюк Т. В., Баштовий В. І. Параграф 46. ст. 189

Завдання:
1. Висловити ідеї щодо створення корисних речей з уживаних
2. Аргументовано пояснити екологічні наслідки забруднення навколишнього середовища.
3. скласти розповідь на тему: "Як зробити нашу планету щасливою?"



                                                                      21.05.2020р.
Тема: Охорона природи. Червона книга України. Віртуальна екскурсія.

Підручник: Коршевнюк Т. В., Баштовий В. І. Параграф 47

Вказівка:  Сторінка природодослідника ст. 185 (письмово)

                            Практична робота №2
Складання червоної книги своєї місцевості.
1. Яких рослин і тварин стало значно менше у твоїй місцевості?
2. Запиши назви рослин і тварин, які занесені до Червоної книги України (6-7)
3. Результати роботи оформити у вигляді таблиці ст.185
4. Зробити висновок до роботи.



                                                                   25.05.2020р.
Тема: Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи землі.


Підручник: Коршевнюк Т. В., Баштовий В. І. Параграф 48

Завдання:
1. Виписати із підручника основні природоохоронні території та їх характеристики.
2. Дізнатися про природоохоронні території своєї області. Запам'ятати їх назви.



                                                                         28.05.2020р.
Тема: Підсумковий урок. Узагальнення. Людина - частина природи.

Підручник: Коршевнюк Т. В., Баштовий В. І. Повторення матеріалу

Завдання:
1. Виявляти бережливе ставлення до природи.
2. Дотримуватись екологічних норм поведінки у природі


Немає коментарів:

Дописати коментар

ПЕДАГОГІЧНА ІДЕЯ. Критичне мислення на уроках природничого циклу-освітній тренд сьогодення.

  "Мистецтво навчання є мистецтво пробуджувати в юних душах допитливість, а потім задовольняти її." (А. ФРАНС) Час в який ми живе...