11 клас Біологія

 13.03.2020, 19.03.2020 та 20.03.2020

Теми: Види забруднення і їх наслідки. Поняття про якість довкілля. Антропічний вплив на атмосферу. Причини порушення якості природних вод.
Підручник: Соболь В. Г. Параграф 46-48

Вказівка: Переглянути відеоматеріали за посиланням Види забрудненнь

Завдання:

1. Самостійна робота з таблицею ст.179; ст.187, 

2. Заповнити таблицю ст.191


                                                  03.04.2020

Теми: Причини порушення якості природних вод, дефіцит водних ресурсів.

Підручник: Соболь В. Г. Параграф 49

Завдання: (письмово в робочих зошитах)
1. Самостійна робота з таблицею ст. 191
2. Назвіть основні екологічні проблеми гідросфери
3. Висловіть судження щодо наслідків забруднення гідросфери для живих організмів і людини зокрема.

                                                  04.04.2020
Теми: Основні джерела антропічного забруднення грунтів, їх наслідки.

Підручник: Соболь В. Г. Параграф 50

Вказівка: Переглянути відеоматеріали за посиланням Виснаження грунту

Завдання:
1. Самостійна робота з таблицею ст. 195 "Екологічні проблеми літосфери"
2. Яке значення у розвитку агроекосистем мають грунти?


                                                                      09.04.2020
Теми: Антропічний вплив на біорізноманіття. Проблеми акліматизації і реакліматизації видів.

Підручник: Соболь В. Г. Параграф 51

Вказівка: Оперувати термінами: "Природні ресурси", "Раціональне природокористування", "Диверсикологія", "Акліматизація", "Реакліматизація"  


Завдання: 
1. Що таке акліматизація і реакліматизація?
2. Поясніть, чому втрата біологічного різноманіття є однією з глобальних екологічних проблем.
3. Самостійна робота з таблицею с. 199 "Причини деградації біорізноманіття". Виконати письмово.


                                                                     10.04.2020
Теми: Оцінка екологічного стану свого регіону.

Практична робота. (письмово)
Мета: Формувати уміння оцінювати екологічний стан території, розвивати навички проведення спостережень і впливу людини на довкілля.

Хід роботи: 
1. Оцініть природний комплекс свого регіону за планом:
а) Географічне положення;
б) Особливості рельєфу;
в) Кліматичні особливості;
г) Гідрографічні особливості;
д) Особливості грунтів;
е) Домінуючі види рослин і тварин.
2. Охарактеризуйте зміни, що відбуваються унаслідок діяльності людини:
а) Зміни рельєфу (кар'єри, дамби, зсуви)
б) зміни водних об'єктів (забруднення, замулювання)
в) зміни грунтів (ерозія, засолення, забруднення добривами, нафтопродуктами)
г) зміни видового складу рослин (вирубування, випалювання)
д) зміни видового складу тварин
3. Визначте антропічні впливи. Запропонуйте способи їх розв'язання.
4. Підсумки роботи.

                                                         16.04.2020
Теми: Екологічна політика в Україні: природоохоронне законодавство України, міждержавні угоди.

Підручник: Соболь В. Г. Параграф 52-53

Вказівка: Оцінювати події в державі на основі даних соціально-економічних, демографічних, екологічних та інших явищ.


Завдання: 
1. Які основні характеристики екологічної політик?
2. Сформулюйте власну позицію щодо дієвості екологічної політики в Україні.

                                                               17.04.2020
Теми: Концепція сталого розвитку та її значення. Поняття про екологічне мислення.

Підручник: Соболь В. Г. Параграф 54

Вказівка: Оперувати термінами:

- "сталий розвиток"
- "екологічне мислення"
- "природні ресурси"

Завдання: 
1. Яке значення Концепції сталого розвитку?
2. Доведіть необхідність міжнародної взаємодії державних установ і громадських організацій у справі охорони довкілля.

Твороче завдання: Робота з ілюстраціями ст. 112 "Екологічний слід". Виконати поставленні завдання.


                                                                23.04.2020
Теми: Завдання та досягнення сучасної селекції. Внесок вітчизняних вчених - селекціонерів.

Підручник: Соболь В. Г. Параграф 55


Завдання: 
1. Висловіть своє судження про внесок вітчизняних вчених у розвиток селекції.
2. Які основні напрямки сучасних селекційних досліджень?


                                                                    24.04.2020
Теми: Сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів.

Підручник: Соболь В. Г. Параграф 56

Вказівка: Називати сучасні методи селекції тварин, рослин, мікроорганізмів


Завдання: 
1. Які переваги застосування методів генетичної інженерії в сучасній селекції.
2. Обгрунтуйте необхідність поєднання класичних і новітніх методів селекції.


                                                                        30.04.2020
Тема: Значення для планування селекційної роботи вчення М. І. Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин.

Підручник: Соболь В. Г. Параграф 57

Вказівка: Записати у робочому зошиті Закон гомологічних рядів спадкової мінливості М.І.Вавилова


Завдання: (письмово)
1. Опрацювати карту у підручнику і назвати основні центри походження культурних рослин. Зясувати які рослини походять з кожного центру.
2. На конкретному прикладі обгрунтуйте значення вчення про центри походження культурних рослин для селекцій.


                                                                        07.05.2020
Тема: Застосування методів генної і клітинної інженерії в сучасній селекції.

Підручник: Соболь В. Г. Параграф 58, 60

Вказівка: Повторити параграф 6-10


Завдання: (письмово)
1. Назвіть відкриття. які вплинули на розвиток медицини.
2. Обгрунтуйте необхідність зв'язків медицини з природничими науками.


                                                                    08.05.2020
Тема: Біоетичні проблеми сучасної медицини.

Підручник: Соболь В. Г. Параграф 61

Вказівка: Написати перевірочну контрольну роботу


 Виберіть із запропонованих відповідей одну правильну
1.Геном називають:
А) ділянку РНК ;                                           Б) ділянку ДНК;
В) ділянку білка;                                            Г) ділянку полісахариду.

2. Сукупність усіх зовнішніх ознак і властивостей організму:
А) генотип;                                                    Б) фенотип;
В) спадковість;                                              Г) мінливість.

3.Сукупність всіх океанів, морів і річок Земної кулі називається:
А) Світовий океан                                         Б) гідросфера
В) водна оболонка                                         Г) тропосфера

4. Як називається ріст особини протягом певного часу життя:
А) обмежений,                                             Б) необмежений,
В) періодичний,                                           Г) регенерація.

5. Пристосування організмів до умов існування:
А) загартовування,                                     Б) адаптація,
В) регенерація,                                            Г) перешкода.

6. Хто з названих організмів є консументом в лісовій екосистемі:
А) зайці,                                                         Б) гриби,
В) бактерії,                                                     Г) рослини.

7. Що є основним зовнішнім джерелом енергії в екосистемі?
 А) сонячна енергія,                                   Б) енергія корисних копалин,
 В) термальна енергія Землі,                     Г) енергія радіоактивного розпаду.
 
8. Між організмами одного виду можуть виникати зв’язки:
 А) конкуренція,                                        Б) паразитизм,
 В) хижацтво,                                             Г) симбіоз.

9. Скласти ланцюг живлення в екосистемі – луки.

10. Задача.

Визначте площу (га) поля, що необхідна для прогодування яструба масою 6 кг (суха речовина становить 40 %). Суха маси трави з 1 м2 становить 300 г. Ланцюг живлення: рослини – гризуни  – яструб.

                                                                   14.05.2020
Тема: Сучасна біотехнологія та її основні напрямки.

Підручник: Соболь В. Г. Параграф 62

Вказівка: Виконати самостійну роботу ст. 245 "Роль біотехнології у розв'язуванні глобальних проблем людства". Заповнити таблицю.


Завдання: (письмово)
1. Які основні завдання, розділи та напрями сучасної біотехнології?
2. Сформулюйте власну позицію щодо трансгенних організмів і перспектики використання генетично модифікованих харчових продуктів.


                                                                       15.05.2020
Тема: Застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної біології та біохімії у біотехнології.

Підручник: Соболь В. Г. Параграф 63

Вказівка:  ключові терміни : біотехнологія, генетично модифіковані організми


Завдання: (письмово)
1. Висловіть своє судження щодо застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної біології у біотехнології.

                                                                   21.05.2020
Тема: Поняття про біологічну небезпеку, біологічний тероризм та біологічний захист

Підручник: Соболь В. Г. Параграф 64


Завдання: (письмово)

1. Самостійна робота з таблицею. ст. 253. Біонебезпечні інфекційні захворювання.
2. Висловіть судження про небезпеку біологічної зброї для життя на землі.


                                                              22.05.2020
Тема: Проект (на вибір)

Підручник: Соболь В. Г. Повторення

Вказівка:  вибрати один з перелічених проектів та представити у вигляді:

а) презентації
б) буклета
в) постера

Теми проектів:
1. Клонування організмів
2. Нанотехнології в біології
3. Трансгенні організми. За і проти?


                                                            28.05.2020
Тема: Узагальнення. Застосування результатів біологічних досліджень у селекції, медицині, біотехнології.

Підручник: Соболь В. Г. Повторення

Вказівка:  опрацювати підсумкову таблицю ст. 254


                                                      29.05.2020
Тема: Узагальнення курсу. Роль біології у вирішенні сучасних глобальних проблем людства.

Підручник: Соболь В. Г. Повторення


НОВИЙ COVID-19. Що робити молоді?

Від COVID-19 поки що не існує ані вакцини, ані ліків, тому потрібно дотримуватися певних правил, щоб уникнути зараження:
Залишайтеся вдома. Найефективніший спосіб захистити себе,  своїх близьких і людей із групи ризику – звести  до мінімуму всі контакти.
Часто мийте руки з милом і водою (не менше 20 секунд) і користуйтеся спиртовмісними засобами для дезінфекції рук.  Як вірус і миття рук між собою пов’язані? Справа в тому, що вірус  не «літає» в повітрі навколо нас. Заразитися можна в разі прямого контакту з хворою людиною, коли вона кашляє або чхає і краплинки слизу, що містять вірус, потрапляють прямо на слизові оболонки здорової людини. Або якщо ці краплинки потрапляють на поверхні, яких здорова людина торкається руками, а потім торкається свого обличчя – очей, носа, рота. Мило розчиняє ліпідну (жирову) мембрану, й вірус руйнується, як картковий будинок, і «гине», тобто стає неактивним. Мило перешкоджає взаємодії між вірусом і поверхнею шкіри, й вірус відшаровується. Іншими словами, мило руйнує структуру вірусу, розчиняючи його «жирну» зовнішню стінку. Саме тому слід часто мити руки! Ще раз нагадуємо, що миття має тривати не менше 20 секунд. Це час, за який мило з водою можуть інактивувати вірус.
Якщо немає можливості помити руки з милом –  скористайтеся антисептиком, вміст спирту в якому щонайменше 60%.
Повноцінно харчуйтеся, висипайтеся і намагайтеся не перевтомлюватися.

Дезінфікуйте спиртовмісним розчином усі поверхні та предмети,  яких часто торкаєтеся. Наприклад, кухонні й робочі столи,  мобільний або стаціонарний телефон, пульт телевізора,  клавіатуру й екран комп'ютера, планшет.









Немає коментарів:

Дописати коментар

ПЕДАГОГІЧНА ІДЕЯ. Критичне мислення на уроках природничого циклу-освітній тренд сьогодення.

  "Мистецтво навчання є мистецтво пробуджувати в юних душах допитливість, а потім задовольняти її." (А. ФРАНС) Час в який ми живе...